Saker som inte finns

Hmmm...i det här landet finns allt och mer därtill...trodde jag i alla fall...men så har det visat sig att allt faktiskt inte verkar finnas. 

Ta till exempel salt. Jo, salt finns, men det är inte så lätt att få tag på. Vi letade jättelänge i mataffären och tog sedan "det nyttiga saltet" som stod på hälsohyllan. Några dagar senare hittade jag saltet av en slump längst ner på en hylla. Det tillhör inte direkt basutbudet. Nej, här är det chili som gäller. 

En annan sak som inte verkar finnas är vanliga bomullspads. Jag har letat överallt och de verkar inte förstå vad jag menar när jag frågar efter det. Har i alla fall hittat små bomullsbollar på ett apotek som funkar hyfsat. 

Men annars finns nog faktiskt allt här...och mer därtill.

/Anna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0