Singapore Zoo

Besökte Singapore Zoo i veckan (Johan var där när han var i Singapore på intervju, så jag passade på när han var på jobbet). Det var väldigt fint. Djuren är väldigt nära och det känns som om tigrarna bara behöver ta ett litet skutt för att kunna komma åt ett litet gulligt människobarn.
image3
Nej, det är nog säkert, men jag vågade ändå inte gå till den del där ormarna INTE låg innanför glas. Tog dock en session i ormskräcksterapi och studerade varje orm (innanför glas) i minst 3 sekunder. Jag kan inte låta bli att titta även om jag tycker att de är vidriga.
image4
Började givetvis regna när jag var där, så jag passade på att sitta under tak och titta på sjölejonuppvisning och elefantuppvisning tillsammans med x antal skolklasser.
image5

image6
Taxichauffören berättade hela resan till zoot, som ligger i Singapores ände, vilket innebär en resa på ca 25 minuter, om hur fantastisk djurparken skulle vara och att vilket zoo i världen jag än skulle besöka så skulle jag säga att Singapores zoo är det allra bästa. Hmmm...ja, kanske det. Fast tydligen ska man helst åka dit på kvällen när det är Night Safari, så det kommer nog bli ytterligare ett besök.

/anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0