Smink, beachvolley, kräftskiva och champagnebrunch - kan inte bli bättre!

Nu har Johan åkt till Sverige på jobb en dryg vecka så jag är gräsänka. Helgen fylldes därför med en rad aktiviteter. Det började redan i fredags med sminkkurs på Make Up Store. De har tre butiker här i Singapore En kille från Sverige var här för att lansera höst/vinterkollektionen och bl a ordnade de sminkkurs. Det var jätteroligt och givetvis kom jag hem med en del nya produkter. Gillar Make Up Store starkt och är glad över att de finns här i Singapore. På kvällen hade Young Professionals after work. Många bekanta ansikten men även några nya. Välkommen speciellt till Camilla och Anders som precis flyttat hit.

Efter att ha blivit inspirerad av Jensa så var jag i lördags och spelade beachvolleyboll på Sentosa. Så jäkla skoj. Varför har jag inte gjort det tidigare! Det är bara att gå till ett ställe som heter KM8 och så får man vara med och spela, oavsett hur bra/dålig man är. De är där från kl.13 tills det blir mörkt. Man spelar lite, solar lite, badar i poolen och bränner sig om fötterna. Funderar på att spela i gympadojjor nästa gång. Hade med mig en dansk kompis som heter Berit och vi var väl där i tre timmar ungefär. Har fortfarande träningsvärk, men det var jätteskoj så det blir nog många lördagar på Sentosa. Jensa, vi kanske möts i en turnering i framtiden...; )

I lördags kväll var det kräftskiva. Mycket kräftor, en hel del snaps och massor av svenskar.
image91
Vi som tillhörde det yngre gardet drog sedan vidare till ett disco som hette Attica och dansade till långt in på småtimmana.

Avslutade sedan helgen med att umgås med ett nytt gäng som jag inte träffat tidigare, som består av svenskar, amerikaner, engelskmän och australiensare. Har kommit i kontakt med dem genom en av de svenska tjejerna. Vi var på Champagnebrunch på Hyatt Hotel. Maten var fantastisk och champagnen likaså. Inget gratisnöje, men väldigt trevligt. Åt hummer, musslor, sushi, gåslever, massor med ost, grillat lamm...för att inte tala om desserterna. Fick inte i mig något mer på hela dagen utan ägnade kvällen åt att ligga och jäsa i soffan och läsa en bok.

Efter en fantastisk helg är jag nu redo för en ny arbetsvecka.

/anna

Kommentarer
Postat av: Jensa

Bra ! en beachvolley kompis! Vi kanske ska team ihop oss och tälva tillsammans ? Träningsläger på sentosa ?

2007-10-10 @ 22:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0